(1-فروردين-1400, 13:00)عرفان عزیزی نوشته: آیت الله شبیری فرمودند:اگر فاعل زوجه ی دائمه دارد که هر وقت بخواهد بتواند با او نزدیکی داشته باشد سنگسار می شود اما اگر این گونه نیست صد ضربه شلاق می خورد.مفعول محکوم به قتل است
المسائل الشرعية (للشبيري)؛ ص: 669
بنابر کلام مرحوم آیت الله یزدی در درس خارج فقه قضاء آیت الله یزدی ظاهراً دلیل تفاوت بین حدّ فاعل و مفعول تحلیل عقلی است و دلیل روایی ندارد
نقل قول:درس خارج فقه استاد محمد یزدی
کتاب القضاء
در مورد حکم لواط، مدرک روایات باب است
حکم لواط مثل حکم زانی است؛ اگر لائط محصن است رجم میشود؛ و اگر غیر محصن است شلاق میخورد؛ لکن نسبت به ملوط حکمش مطلقا چه محصن باشد و چه غیر محصن باشد؛ رجم است؛ چون احصان و عدم احصان تأثیری در این که خودش را تسلیم دیگری کرده ندارد.
http://www.eshia.ir/feqh/archive/text/yazdi/feqh/91/910918/
قطع قلم به قیمت نان می کنی رفیق
این خط و این نشان که زیان می کنی رفیق
گیرم درین میانه به جایی رسیده ی
گیرم که زود دکه دکان می کنی رفیق
کفاره اش ز گندم عالم فزون تر است
از عمر آنچه خدمت خان می کنی رفیق
خود بستمش به سنگ لحد مرده توش نیست
قبری که گریه بر سر آن می کنی رفیق
گفتی گمان کنم که درست است راه من
داری گمان چو گمشدگان می کنی رفیق
این خط و این نشان که زیان می کنی رفیق
گیرم درین میانه به جایی رسیده ی
گیرم که زود دکه دکان می کنی رفیق
کفاره اش ز گندم عالم فزون تر است
از عمر آنچه خدمت خان می کنی رفیق
خود بستمش به سنگ لحد مرده توش نیست
قبری که گریه بر سر آن می کنی رفیق
گفتی گمان کنم که درست است راه من
داری گمان چو گمشدگان می کنی رفیق