29-تير-1400, 12:03
اگر مقدمه ثابت نشود نتایج مخدوش می شود.بله بسیاری از اطلاق گیری ها مشکل می شود. فوقش این میشود که دست هردو از اطلاق خالی می شود والبته با این فرق که احتمال قضیه ی خارجی بودن در مستندات شما برای حرمت بسیار قوی است اما از این طرف اجرای احکام اجتماعی اسلام مثل الزانیه والزانی فاجلدوا... نص قرآنی هستند و قضیه ی حقیقیه.
القاء نقس در تهلکه اگر برای تحصیل مصالح عالیه ی دین باشد معلوم نیست اصلا ممنوع باشد بلکه معلوم نیست تهلکه باشد.می فرمایید ظاهر مسلمان فی المثل ابوبکر که ظواهر را هم رعایت می کرد باید تن به حکومت او داد؟ پس چرا حضرت امیر به ۴۰ نفر دستور دادند با سرهای تراشیده و شمشیر های برهنه نزد او حاضر شوند بعد فقط۴ی۵نفر آمدند.؟
القاء نقس در تهلکه اگر برای تحصیل مصالح عالیه ی دین باشد معلوم نیست اصلا ممنوع باشد بلکه معلوم نیست تهلکه باشد.می فرمایید ظاهر مسلمان فی المثل ابوبکر که ظواهر را هم رعایت می کرد باید تن به حکومت او داد؟ پس چرا حضرت امیر به ۴۰ نفر دستور دادند با سرهای تراشیده و شمشیر های برهنه نزد او حاضر شوند بعد فقط۴ی۵نفر آمدند.؟