14-دي-1400, 14:44
استاد شهیدی در مثل رضایت اینطور میفرمودند که رضایت ارتکازی بالفعل در صقع نفس هست نه اینکه رضایت بالفعل معدوم باشد و صرفا اگر سوال شود، در نفس ایجاد میشود که معنای رضایت تقدیری است. (و لذا اگر کسی بالفعل رضایت(و لو ارتکازی) نداشته باشد مثلا از کسی خوشش نمیآید اما میدانیم اینطور است که اگر از او سوال کنیم شرایطی پیش میآید که رضایت میدهد، این کافی نیست!)
و طیب نفس که موضوع جواز تصرف است اطلاق دارد و شامل رضایت تفصیلی و ارتکازی میشود.
و طیب نفس که موضوع جواز تصرف است اطلاق دارد و شامل رضایت تفصیلی و ارتکازی میشود.