24-دي-1400, 21:12
در پاسخ به آقای رضوی ممکن است بگوییم روایت مرسل نیز چون راوی اش مجهول است عملا در حکم ضعیف لست و می توان آن را استثنا کرد چون استثنا به معنای عدم حجیت روایت از حیث سند است اعم از اینکه ضعیف باشد یا مجهول.
شاهد بر این که مقصود از استثنا مشکل دار بودن نفس روایات صرف نظر از سند نیست فهم شاگرد ابن ولید است که در انتهای عبارت می گوید در مورد فلان راوی، ابن ولید نباید استثنا می کرده چون فلان راوی ظاهر العداله و الوثاقه است پس ناظر به سند می دانسته نه نفس روایت.
شاهد بر این که مقصود از استثنا مشکل دار بودن نفس روایات صرف نظر از سند نیست فهم شاگرد ابن ولید است که در انتهای عبارت می گوید در مورد فلان راوی، ابن ولید نباید استثنا می کرده چون فلان راوی ظاهر العداله و الوثاقه است پس ناظر به سند می دانسته نه نفس روایت.