استاد چنین فرمودهاند.
آنچه از نتیجهٔ این گزاره هم فرمودهاید، درست است.
در این که قوه مدرکه کنونی ما این است بحثی نیست و در این که طبق چنین درکی، اجتماع نقیضین محال است، هم شکی نیست. اما این که نمیشد ذهن بشر طوری خلق شود که قطع و احتمال خلاف با هم جمع شوند را چه کسی میتواند پاسخ دهد؟
مراجعه فرمایید به:
https://www.eshia.ir/feqh/archive/text/m...95/960212/
(استاد در دورهٔ جدید، مباحث مربوط به معرفت بشری را مطرح نکردند)
آنچه از نتیجهٔ این گزاره هم فرمودهاید، درست است.
در این که قوه مدرکه کنونی ما این است بحثی نیست و در این که طبق چنین درکی، اجتماع نقیضین محال است، هم شکی نیست. اما این که نمیشد ذهن بشر طوری خلق شود که قطع و احتمال خلاف با هم جمع شوند را چه کسی میتواند پاسخ دهد؟
مراجعه فرمایید به:
https://www.eshia.ir/feqh/archive/text/m...95/960212/
(استاد در دورهٔ جدید، مباحث مربوط به معرفت بشری را مطرح نکردند)