11-تير-1402, 06:52
گاهی سرآشپز اصلا در صدد تفهیم جزئیت نیست و رأساً دستور میدهد و زیر دست هم تکلیف میداند که این خارج از بحث است.
ولی اگر مراد تفهیمی جزئیت است و می خواهد زیردست جزئیت را بفهمد اینجا اصلا تحریک نمی کند، و مدعای سید خویی رضوانالله تعالی علیه هم این است که فضا قرینه بر اراده تفهیم جزئیت است.
گرچه به سبب امر به مرکب _اگر امر به پخت قرمهسبزی شده باشد _ باید لوبیا را بریزد.
این مثال احتمالات ثبوتی متعدد دارد.
چه اشکالی دارد که به شخص عاجز به قصد تفهیم شرطیت یا جزئیت امر به شیئی بکنیم؟ فرض هم این است که قرینه بر اراده تفهیم شرطیت هست.
حالا با همین قرینه به صورت مطلق بگوید در نماز سوره بخوان..
نمیدونم شاید حقیر متوجه نکته نشدم.
ولی اگر مراد تفهیمی جزئیت است و می خواهد زیردست جزئیت را بفهمد اینجا اصلا تحریک نمی کند، و مدعای سید خویی رضوانالله تعالی علیه هم این است که فضا قرینه بر اراده تفهیم جزئیت است.
گرچه به سبب امر به مرکب _اگر امر به پخت قرمهسبزی شده باشد _ باید لوبیا را بریزد.
این مثال احتمالات ثبوتی متعدد دارد.
چه اشکالی دارد که به شخص عاجز به قصد تفهیم شرطیت یا جزئیت امر به شیئی بکنیم؟ فرض هم این است که قرینه بر اراده تفهیم شرطیت هست.
حالا با همین قرینه به صورت مطلق بگوید در نماز سوره بخوان..
نمیدونم شاید حقیر متوجه نکته نشدم.