21-آبان-1402, 15:12
حیث بحث شهرت است. این شهرت در فتوا هم هست. این که لا ریب فیه را مطرح کردید،در لا ریب فیه سه احتمال وجود دارد: یک لاریب فیه عقلی. دو: لا ریب فیه نسبی. سه: لا ریب فیه عرفی. مدعای استاد گنجی این استکه مشهور عرفا لا ریب فیه است. استاد میفرماید:. به نظر میرسد که این احتمال صحیح است و مطابق فهم عرفی است. وقتی در کنار مجمع علیه، از شاذ سخن میگوید، یعنی در نظر عرف احتمال صحت در شاذ کم است پس به سراغ مجمع علیه میروند. شاهد مطلب ذیل روایت است که امور ثلاثة را بیان میکند و از نظر عرف، المجمع علیه بر بیّن رشده تطبیق میشود