2-اسفند-1402, 22:02
استاد سید جواد شبیری معتقدند در چنین مواردی که یک احتمال به شکل گسترده مطرح است، اعتنا کردن به احتمالات اینچنینی مستلزم روی زمین ماندن ادله است. این انسداد نوعی سبب شکل گیری بنای عقلا می شود چون خود عقلا در مواردی که باب علم به صگرت نوعی بسته است، به ظن اکتفا می کنند.
این انسداد ربطی به دلیل انسداد متعارف ندارد بلکه زمینه ساز بنای عقلا بوده و حجیتش از باب ظن خاص است.
این انسداد ربطی به دلیل انسداد متعارف ندارد بلکه زمینه ساز بنای عقلا بوده و حجیتش از باب ظن خاص است.