4-اسفند-1393, 20:26
اولا بحث مذکور در فرض جمع نخواندن عشائین است و در صورت تفرقه بین دو نماز بحث از فضیلت عشاء میشود
اما اشکال بنده به عبارت حضرت آقای اعلایی بود که فرموده بودند وقت فضیلت عشاء در روایات تا تا ذهاب حمره است وبا استفاده از این روایت فضیلت را برای بعد از آن اثبات میکردند که بیان شد وقت فضیلت از ذهاب حمره است تا ثلث لیل واین منافاتی با روایات فوق ندارد
البته از این روایت میتوان استفاده کرد که افضل این اوقات آخر آن یعنی ثلث لیل است
اگر از روایت علیت تامه شخصیه برداشت شود
اما اشکال بنده به عبارت حضرت آقای اعلایی بود که فرموده بودند وقت فضیلت عشاء در روایات تا تا ذهاب حمره است وبا استفاده از این روایت فضیلت را برای بعد از آن اثبات میکردند که بیان شد وقت فضیلت از ذهاب حمره است تا ثلث لیل واین منافاتی با روایات فوق ندارد
البته از این روایت میتوان استفاده کرد که افضل این اوقات آخر آن یعنی ثلث لیل است
اگر از روایت علیت تامه شخصیه برداشت شود