9-اسفند-1391, 17:53
(3-اسفند-1391, 20:46)جعفری نوشته: تعبیر « ما أدی الیک عنی فعنی یؤدی و ما قال لک عنی فعنی یقول فاسمع له و اطع» به وضوح دال بر مدعی است. علاوه بر آن، تعبیر «ثقتی» نیز چنین است [ثقة + ی] . تعبیر دیگر «فانه الثقة المأمون» اشاره به همان ثقه خاص (ثقتی) است.تعبیر « ما أدی الیک عنی فعنی یؤدی و ما قال لک عنی فعنی یقول » عبارت دیگر ثقه است، زیرا تعبیر ثقه چه به معنای صادق باشد و چه به معنای مورد اعتماد به این معنی است که نقل فرد از یک واقعه مطابق با واقع خارجی است و تعبیر مذکور نیز چیزی جز صحه گذاشتن بر مطابقت کلام و نقل عثمان بن سعید با واقع نیست.
تبعیر «فاسمع له و أطع» نیز مربوط به مقام نیابت عثمان بن سعید است و ربطی به چنبه روایتگری او ندارد.
تعبیر «ثقتی» نیز به این معنی است که عثمان بن سعید از نظر امام ع ثقه هستند و وجه اینکه امام ع ثقه را به خود اضافه نموده اند نیز این است که در امور مربوط به امام ع قرار است به عثمان بن سعید مراجعه شود.
تعبیر «الثقة» و «المامون» نیز مترادف یکدیگر هستند و برای تاکید ذکر شده است.