12-بهمن-1394, 21:30
(12-بهمن-1394, 13:08)عالم نوشته: حضرت آیت الله شبیری در آن جلسه در مقام بیان اثبات اینکه نکته ی غلو باعث اخراج برقی بوده است، نبوده است لذا ادله خود در این مورد راذکر نکرده است.
از ناحیه دو علت می توان اخراج برقی را بررسی کرد.1: نقل از ضعفاء.
همانگونه که در کلام استاد (مد ظله) آمده این جهت را نمی توان از عبارت ابن غضایری به دست آورد علاوه بر اینکه احمد بن محمد اشعری از کسانی مثل محمد بن سنان نقل روایت می کند که او بنا به نظر مشهور از ضعفاء است.
2: اتهام به غلو: این احتمالی است قوی زیرا اشعری سهل بن زیاد را به همین علت از قم اخراج کرد.
وقتی احتمال اول ضعیف شد احتمال دوم باقی می ماند.باید توجه داشت که احتمال دیگری نیز برای اخراج از قم وجود ندارد.