4-مرداد-1392, 23:51
در باب تقلید اعلم همه ادله با اشکالاتی روبروست؛ به عنوان مثال امام خمینی-ره- و دیگران به دلیل سیره اشکال کرده اند... آقای تبریزی -ره- و شیخ مرتضی حائری و دیگران به دلایل عقلی ایراد گرفته اند (اعم از اصالت تعیین در دوران امر بین تعیین و تخییر در حجت و دلیل عقل مستقل) و ادله نقلی نیز عند الجل خالی از اشکال نیست...لذا اگر فتاوی نیز در حواشی عروه ذیل مساله 12 اجتهاد و تقلید ملاحظه شود تعابیر بسیاری از محشین حاکی از قطعی نبودن دلایل است و در متن عروه نیز الاحوط آمده ...فلاحظ
علامه العلم کثره العباده