2-بهمن-1396, 12:58
(29-دي-1396, 11:56)فقه جواهری نوشته: اما این وجه تمام نیست چون اولا این کلام بیش از این ظهور ندارد که مشایخ بلاواسطة ثقات هستند یعنی استاد او که از ثقات بودند برای او نقل حدیث کردند اما و لو مرسلا و یا با واسطه ضعیف باز هم صدق میکند ما رواه الثقات.
ابن ابی جمهور در مقدمه کتاب عوالی اللئالی تصریح میکند به اینکه روایاتی که در این کتاب آورده از 7 طریق نقل شده و ادعا میکند همه این طرق به شیخ طوسی منتهی شده و سپس از شیخ طوسی به ائمه(ع)، بعد در ادامه میگوید 3 طریق هم به شیخ صدوق منتهی میشود.
ایشان در مقدمه کتابش میگوید:«و بهذه الطُرق و بما اشتمَلَت علیه مِن الأسانید المتّصلة المُعنعنة الصحیحة الإسناد المشهورة الرجال بالعدالة و العلم و صحة الفتوی و صدق اللهجة بالعلم و العدالة»؛ یعنی روایات من به این طرق هفتگانه و به آن چیزهایی که مشتمل بر اوست از اسانید متصله معنعنه که صحیحه است میباشد، طرق ابن ابی جمهور تا شیخ طوسی این طرق هفتگانه است که ذکر کرده و این طرق مشخص و معلوم است،