30-فروردين-1397, 10:48
از استاد در مورد علم اجمالی در دایره موضوعات سوال کردم.
ایشان فرمودند که در دایره موضوعات قواعد و اصولی توسط همان اخبار ثقه بیان شده که حجت بر عدم ثبوت تکلیف فعلی در دایره موضوعات میشود.
لذا با عمل به اخبار ثقه عملا علم اجمالی به تکلیف فعلی چه در دایره احکام چه در دایره موضوعات باقی نمیماند.
فتأمل
ایشان فرمودند که در دایره موضوعات قواعد و اصولی توسط همان اخبار ثقه بیان شده که حجت بر عدم ثبوت تکلیف فعلی در دایره موضوعات میشود.
لذا با عمل به اخبار ثقه عملا علم اجمالی به تکلیف فعلی چه در دایره احکام چه در دایره موضوعات باقی نمیماند.
فتأمل