21-آذر-1397, 20:42
پس از اینکه عمل به علم ممکن نیست سه راه در پیش رو داریم نه دو راه
1 عمل به وهم
2 عمل به ظنونی که شرعا حجیت آنها ثابت شده و شارع آها را همانند علم دانسته است
3 عمل به مطلق ظنون
بنابر این با وجود راه دوم که فرضا به اثبات قطعی رسیده است نوبت به دو صورت دیگر میرسد
1 عمل به وهم
2 عمل به ظنونی که شرعا حجیت آنها ثابت شده و شارع آها را همانند علم دانسته است
3 عمل به مطلق ظنون
بنابر این با وجود راه دوم که فرضا به اثبات قطعی رسیده است نوبت به دو صورت دیگر میرسد