14-اسفند-1398, 12:03
کما این که عرض کردم بنده خودم قائل به این مطلب دیگر نیستم. و عمل عقلائی را برپایه قاعده احتمال و محتمل می دانم. نه صرفا احتمال.
به قول یکی از دوستان، ظن به دلیل مخالفت با اصول عملیه ( که مجرایشان عدم علم است) حجت نمی باشد. و این حرف صحیحی است کاملا.
منتها ادله این پست در نفی استدلالات به قرآن و سنت در نفی حجیت ظن، به نظر خودم ادله خوبی است. هرچند دیگر قائل به حجیت ظن نیستم.
به قول یکی از دوستان، ظن به دلیل مخالفت با اصول عملیه ( که مجرایشان عدم علم است) حجت نمی باشد. و این حرف صحیحی است کاملا.
منتها ادله این پست در نفی استدلالات به قرآن و سنت در نفی حجیت ظن، به نظر خودم ادله خوبی است. هرچند دیگر قائل به حجیت ظن نیستم.