اقای عطار منش شما بفرمایید مثلا طبق مبنای شیخ الشریعه چطوری لا ضرر امد و اثبات وجوب تیمم کرد؟ من فکر میکنم منظور اقای کاظمی این است که مثلا لا ضرر استحبابی را تبدیل به وجوب کند. مثلا استحباب تعدد زوجات را تبدیل به وجوب تعدد زوجات کند. شما فرض کنید که چنین ضرری هست. تقریب بفرمایید که چطور این مبانی که ذکر فرمودید دلالت بر وجوب میکند. این را مد نظر داشته باشید که اشکال شیخ در مکاسب که تاسیس فقه جدید لازم میاید و باید در مورادی که حکم اثباتی به وجود امده با عمل اصحاب جبر بشود. (مکاسب ج 6)
و در این مثالی که بنده عرض کردیم اصلا لا ضرر جاری میشود که یک حکم استحبابی است. به عبارتی امتنانی بودن لا ضرر را تبیین بفرمایید
و در این مثالی که بنده عرض کردیم اصلا لا ضرر جاری میشود که یک حکم استحبابی است. به عبارتی امتنانی بودن لا ضرر را تبیین بفرمایید