25-ارديبهشت-1402, 18:37
اقای کاظمی دو سوال کردند. یک سوال دیگری هم در تالار دیدم که همین بحث را در مورد تعدد زوجات مطرح کردند و بنده حدس زدم که مرادشان این باشد.
علاوه بر این، بحث امتنان در لا ضرر یک بحث مهمی است که معمولا به ان پرداخته اند. اگر شما از جانب خودتان میگویید لزومی ندارد امتنانی باشد که هیچ و همچنین به لوازم ان ملتزم باشید. اگر از جانب شیخ الشریعه میفرمایید از کلام ایشان دلیل بیاورید که ایشان قائل به امتنانی نبودن لا ضرر هستند.
این بحث امتنانی بودن در مورادی که ضرر به دو نفر قابل وارد شدن را دارد مطرح است و انجا مفصلا بحث میکنند.
سوال بنده هنوز حل نشده است. شما که میفرمایید احکام وجودی را اثبات میکند منظورتان فقط همان حرمت اضرار است یا احکام وجودی دیگری هم هست؟ به عبارت واضح تر از همان فقهایی که نام بردید شما شاهد بیاورید که با لا ضرر بغیر از حرمت اضرار احکام وجودی دیگری را مترتب کرده باشند.
علاوه بر این، بحث امتنان در لا ضرر یک بحث مهمی است که معمولا به ان پرداخته اند. اگر شما از جانب خودتان میگویید لزومی ندارد امتنانی باشد که هیچ و همچنین به لوازم ان ملتزم باشید. اگر از جانب شیخ الشریعه میفرمایید از کلام ایشان دلیل بیاورید که ایشان قائل به امتنانی نبودن لا ضرر هستند.
این بحث امتنانی بودن در مورادی که ضرر به دو نفر قابل وارد شدن را دارد مطرح است و انجا مفصلا بحث میکنند.
سوال بنده هنوز حل نشده است. شما که میفرمایید احکام وجودی را اثبات میکند منظورتان فقط همان حرمت اضرار است یا احکام وجودی دیگری هم هست؟ به عبارت واضح تر از همان فقهایی که نام بردید شما شاهد بیاورید که با لا ضرر بغیر از حرمت اضرار احکام وجودی دیگری را مترتب کرده باشند.