(25-فروردين-1399, 22:20)مسعود عطار منش نوشته: واقعیت اینست که ترویج مد گرایی در بسیاری از موارد با اغراض دیگر شارع متزاحم است ولو مستقیما با شرع درگیر نشود.
مثلا یکی از ابزار تازه وارد در خانه ها ماشین ظرفشویی است که استفاده از آن طبیعتا آسایش را به دنبال دارد ولی ترویج آن در جامعه کنونی که پر از رسم و رسومات و چشم و هم چشمیهاست قشر ضعیف را به دردسر انداخته و در امور مهمی مثل ازدواج راحت جوانان و دید و بازدیدهای بین ذوی الارحام مفاسد خود را نشان می دهد ! نمیخواهم اظهار نظر کنم یا زینت حلال خدا حرام کنم ولی روشن نیست ترویج هر حلالی مطلوب باشد. فتامل جیدا.
به نظرم مطابق فرمایش ایشون باید تأمل جدی بکنیم
بطور مثال تامل جدی در اینکه عدم توجه به تکنولوژی چه تبعاتی خواهد داشت.
بطور مثال نه سال قبل ما دستگاه مکانیزه شستشوی اموات را در کشور ساختیم و آزمایش کردیم و استفتائات مربوط از مراجع تقلید هم گرفته شد. اگر از همان 9 سال قبل به تدریج این دستگاه ها را در شهرهای کشور برای احتیاط نصب می کردیم در زمان بحران کرونا ، این قدر دچار مشکل غسل دادن درگذشتگان کرونایی نمی شدیم چون به راحتی با دستگاه می توانستیم غسل بدهیم. (نکته جالب اینجاست که مطابق دستورالعمل های شهرداری تمام شهرهای کشور آرامستان ها دارای قطعه بحران هستند یعنی قطعه ای که برای دفن انبوه وناگهانی فوری مثل مردگان زلزله آماده شده است)
https://www.yjc.ir/00MFCU
https://www.mehrnews.com/news/1376465/%D...8%B1%D8%AC
قطع قلم به قیمت نان می کنی رفیق
این خط و این نشان که زیان می کنی رفیق
گیرم درین میانه به جایی رسیده ی
گیرم که زود دکه دکان می کنی رفیق
کفاره اش ز گندم عالم فزون تر است
از عمر آنچه خدمت خان می کنی رفیق
خود بستمش به سنگ لحد مرده توش نیست
قبری که گریه بر سر آن می کنی رفیق
گفتی گمان کنم که درست است راه من
داری گمان چو گمشدگان می کنی رفیق
این خط و این نشان که زیان می کنی رفیق
گیرم درین میانه به جایی رسیده ی
گیرم که زود دکه دکان می کنی رفیق
کفاره اش ز گندم عالم فزون تر است
از عمر آنچه خدمت خان می کنی رفیق
خود بستمش به سنگ لحد مرده توش نیست
قبری که گریه بر سر آن می کنی رفیق
گفتی گمان کنم که درست است راه من
داری گمان چو گمشدگان می کنی رفیق