16-تير-1399, 00:18
چند ابهام:در رابطه با روایت اول آیا به نظر نمی رسد با توجه به تفصیل حضرت سوال راوی مربوط به اصل کنار بودن زن باشد بنابراین جواب هم در مورد بحث اطلاقی ندارد.
در رابطه با روایت دوم آیا نهی از نماز زن بعد از اینکه زن شروع در نماز کرد و مردی ملحق شد قابل فرض است آیا درست است که شارع زنی را که شروع به نماز کرده به خاطر الحاق مرد نهی از نماز کند به عبارت دیگر به نظر ظاهر اینگونه نهی ها در جایی است که زن از خود اختیاری دارد. و لا اقل من الشک فی الاطلاق
در رابطه با روایت سوم هم به نظر سوال ناظر به اصل یکجا نماز خواندن زن و مرد است و اطلاق در بحث مشکل به نظر می آید
در رابطه با روایت دوم آیا نهی از نماز زن بعد از اینکه زن شروع در نماز کرد و مردی ملحق شد قابل فرض است آیا درست است که شارع زنی را که شروع به نماز کرده به خاطر الحاق مرد نهی از نماز کند به عبارت دیگر به نظر ظاهر اینگونه نهی ها در جایی است که زن از خود اختیاری دارد. و لا اقل من الشک فی الاطلاق
در رابطه با روایت سوم هم به نظر سوال ناظر به اصل یکجا نماز خواندن زن و مرد است و اطلاق در بحث مشکل به نظر می آید