30-ارديبهشت-1399, 17:48
(آخرین تغییر در ارسال: 30-ارديبهشت-1399, 17:54 توسط علی دولت ابادی.)
اشکالی که به ذهن می رسد
اولا این برتری دربحث وثاقت قولشان نیست در حالی که مهم در فرق این دو نفر نزد ما از لحاظ وثاقت روایاتشان است
ثانیا در بحث تجری و انقیاد برای ما ممکن است ثابت شود که این غیر شیعه چون به انچه می داند عمل میکند از باب انقیاد ممدوح است نسبت به شیعه ای که عصیان میکند
لذا روایت را حمل کنیم بر برتری ان شیعه ای که حقا پیرو و دارای خواص ایمان است چنانکه در بعضی از روایات امده
و با توجه به ایه شریفه
وَ أَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلَّا ما سَعى
اولا این برتری دربحث وثاقت قولشان نیست در حالی که مهم در فرق این دو نفر نزد ما از لحاظ وثاقت روایاتشان است
ثانیا در بحث تجری و انقیاد برای ما ممکن است ثابت شود که این غیر شیعه چون به انچه می داند عمل میکند از باب انقیاد ممدوح است نسبت به شیعه ای که عصیان میکند
لذا روایت را حمل کنیم بر برتری ان شیعه ای که حقا پیرو و دارای خواص ایمان است چنانکه در بعضی از روایات امده
و با توجه به ایه شریفه
وَ أَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلَّا ما سَعى