2-آذر-1399, 17:17
اینکه آقای عطارمنش فرمود امام هر عصر هادی همان عصر است بر فرض صحت مدعا ضرری به بحث نمیزنه ظاهرا چون اگر نظام اقتصادی در اسلام باشد که مخصوص زمانی دو زمانی نیست و حکم اسلام است که برای تمام عصور و مصور مثل حکم غسل فقط در نحوه اجرا متفاوت میشه مثلا.
اما کلام دوم ایشان کلام قوی است و در این موارد علم به واقع نیازه ظاهرا و باب علم را همه منسد میدونن هرچند در انفتاح باب علمی اختلاف هست. و ظاهرا با فرض انفتاح باب علمی و حجت امارات بر مبنای کاشفیت و جعل علم هم کافی نباشه.
البته این هم بستگی به ادله باب بستگی داره و ممکن است در بعضی از ابواب تواتر ثابت بشه خصوصا اینکه بعض ابواب جای تقیه و جعل حدیث نیست و احتمال تقیه و جعل نمیره.
علی ای حال اگر بزرگان دنبال اقتصادنای شهید صدر رضوان الله تعالی علیه رو میگرفتن خوب بود و همچنین ابواب دیگه و دقت و تامل میکردند شاید هم چیزهایی رو که الان فکرشون رو هم نمیکنیم اثبات میشد.
اما کلام دوم ایشان کلام قوی است و در این موارد علم به واقع نیازه ظاهرا و باب علم را همه منسد میدونن هرچند در انفتاح باب علمی اختلاف هست. و ظاهرا با فرض انفتاح باب علمی و حجت امارات بر مبنای کاشفیت و جعل علم هم کافی نباشه.
البته این هم بستگی به ادله باب بستگی داره و ممکن است در بعضی از ابواب تواتر ثابت بشه خصوصا اینکه بعض ابواب جای تقیه و جعل حدیث نیست و احتمال تقیه و جعل نمیره.
علی ای حال اگر بزرگان دنبال اقتصادنای شهید صدر رضوان الله تعالی علیه رو میگرفتن خوب بود و همچنین ابواب دیگه و دقت و تامل میکردند شاید هم چیزهایی رو که الان فکرشون رو هم نمیکنیم اثبات میشد.