(26-دي-1399, 16:46)عرفان عزیزی نوشته: با سلام
توجه دارید که ایشان، تقریبا از رسول خدا و همه ی ائمه ع روایت نقل میکنند! و اکثر اینها هم از طریق سماع به ایشان رسیده است!
پس احتمالا روات کثیری در اسانید ایشان وجود داشته است، مخصوصا که ایشان از حضرت رسول و حضرت امیر و .. که نقل میکنند تعداد واسطه هم زیاد است.
در این صورت بسیار بعید است که شهادت ایشان بر ثقه بودن این روات، از روی حس باشد، بلکه برای ما اطمینان حاصل می شود که این شهادت به معنای این است که این ها در نظر من ثقه هستند با توجه به اجتهاد و در برخی موارد به خاطر حس!
در نتیجه در مورد عبارت ایشان اصلا احتمال حسی بودن نمی رود بلکه اطمینان به حدس وجود دارد. لذا اصاله الحس جاری نیست.
eitaa.com/hadith