10-آذر-1400, 09:07
آیت الله سیستانی در دوران بین تعیین و تخییر در مواردی که دوران بین تعیین یکطرف و تخییر باشد، قائل به احتیاط شده است؛ اما اگر دوران بین تعیین هر یک از اطراف و تخییر باشد؛ قائل به برائت شده است.
استاد در نقد این بیان فرمودند: وجهی برای این تفصیل نیست و اگر علم اجمالی بین تعیین و تخییر مانع از برائت باشد، در این دوفرض تفاوتی وجود ندارد و اگر هم علم اجمالی منحل است و برائت جاری می شود، تفاوتی بین این دو فرض وجود ندارد.
استاد در نقد این بیان فرمودند: وجهی برای این تفصیل نیست و اگر علم اجمالی بین تعیین و تخییر مانع از برائت باشد، در این دوفرض تفاوتی وجود ندارد و اگر هم علم اجمالی منحل است و برائت جاری می شود، تفاوتی بین این دو فرض وجود ندارد.