13-دي-1401, 01:06
دلیلش وجدان است.
استاد فرمودند: تجری هم مثل معصیت است. یعنی کسی که میداند این مایع خمر است (به زعم خودش) و میداند که مولا از شرب خمر نهی کرده است، با این حال آن را مینوشد، عملش، هتک، توهین و جسارت به مولاست. پس همانطور که فعل معصیت (یعنی شرب الخمر) بما هو هتکٌ (لا بما هو شربٌ للخمر و لا بما هی معصیة) قبیح است، فعل متجرﱝ به (یعنی شرب الماء الذی یقطع کونهی معصیة) بما هو هتکٌ، قبیح است.
استاد فرمودند: تجری هم مثل معصیت است. یعنی کسی که میداند این مایع خمر است (به زعم خودش) و میداند که مولا از شرب خمر نهی کرده است، با این حال آن را مینوشد، عملش، هتک، توهین و جسارت به مولاست. پس همانطور که فعل معصیت (یعنی شرب الخمر) بما هو هتکٌ (لا بما هو شربٌ للخمر و لا بما هی معصیة) قبیح است، فعل متجرﱝ به (یعنی شرب الماء الذی یقطع کونهی معصیة) بما هو هتکٌ، قبیح است.