19-فروردين-1402, 06:26
اما یه سوال:
با توجه به نکتهای که معمولا از آن استفاده می شه که شاید در الزام مفسده ای باشد و ما نمی دانیم، اصلا الغاء خصوصیت ها و عدم الفرق ها یا حتی تمسک به طریق اولی ها صحیح میشه؟
ما از کجا می دانیم شاید بر فرض تساوی کامل در متعلق ها اصل جعل برای آن مساوی مانع داشته، یا در فرد اقوی در طریق اولی هم ممکن است جعل حکم فرد ادنی مانع داشته باشد.
با توجه به نکتهای که معمولا از آن استفاده می شه که شاید در الزام مفسده ای باشد و ما نمی دانیم، اصلا الغاء خصوصیت ها و عدم الفرق ها یا حتی تمسک به طریق اولی ها صحیح میشه؟
ما از کجا می دانیم شاید بر فرض تساوی کامل در متعلق ها اصل جعل برای آن مساوی مانع داشته، یا در فرد اقوی در طریق اولی هم ممکن است جعل حکم فرد ادنی مانع داشته باشد.