البته که کلام اساتید معظم جای تامل و تدبر دارند.
چیزی که به ذهن قاصر حقیر می رسد این است که اگر خطاب امر به رکوع و سجود عام و مطلق باشد نکته استاد شاید نیاید چون افراد عاجز یا ناسی را به اطلاق شامل می شود و عرفیت دارد.
اگر خطاب در خصوص عاجز یا ناسی گفته شده نکته استاد قوی تر است، هر چند شاید به خاطر فضای مرکبات که قرینه بر ارشادی بودن است و صوناً از لغویت کلام بگوییم عرف ارشادیت را استفاده می کند.
راهنمایی بفرمایید استفاده خواهم کرد.
چیزی که به ذهن قاصر حقیر می رسد این است که اگر خطاب امر به رکوع و سجود عام و مطلق باشد نکته استاد شاید نیاید چون افراد عاجز یا ناسی را به اطلاق شامل می شود و عرفیت دارد.
اگر خطاب در خصوص عاجز یا ناسی گفته شده نکته استاد قوی تر است، هر چند شاید به خاطر فضای مرکبات که قرینه بر ارشادی بودن است و صوناً از لغویت کلام بگوییم عرف ارشادیت را استفاده می کند.
راهنمایی بفرمایید استفاده خواهم کرد.