10-ارديبهشت-1394, 20:08
اولا این روایت بحار در حقیقت در تفسیر قمی است و سندش مرسل است.
دوما اقتضای میدان جنگ خدعه در آن است اگر خدعه در جنگ درست نیست پس خندق کندن در جنگ خندق نیز قابل توجیح نیست و رسول الله (صل الله علیه و آله) نیز خدعه کردند
ثالثا روایت اگر روایتی در باب نهی از خدعه در میدان جنگ (نه در سیاست جنگی) داریم بیاورید!
دوما اقتضای میدان جنگ خدعه در آن است اگر خدعه در جنگ درست نیست پس خندق کندن در جنگ خندق نیز قابل توجیح نیست و رسول الله (صل الله علیه و آله) نیز خدعه کردند
ثالثا روایت اگر روایتی در باب نهی از خدعه در میدان جنگ (نه در سیاست جنگی) داریم بیاورید!