بله درست است که روحا به پاسخ قبل رجوع می نماید ولی اینطور نیست که جز به آن رجوع ننماید زیرا با آن مقداری تفاوت دارد و در مورد ماهیت گزینش و انتخاب مردم توضیح بیشتری می دهد. به تعبیری دیگر تکیه اشکال روی این مطلب است که با توجه به انتصابی بودن ولایت فقیه پس گزینش و انتخاب مردم جایگاهی ندارد و این انتخاب و گزینشی که در نظام وجود دارد مشروعیت ندارد که این پاسخ به تبیین جایگاه انتخاب و گزینش مردم به گونه ای می پردازد که با نظریه انتصابی بودن ولایت فقیه تعارضی نداشته باشد و شبهه مستشکل به صورت کامل پاسخ داده شود.