7-دي-1391, 15:50
البته استدلال استاد برای انتفای اشتباه این است که احتمال اشتباه مکرر احمدبن اسحاق عقلایی نیست ولی به نظر می رسد گرچه ادعای ایشان مبنی بر قطعی الصدوربودن این حدیث وانتفای اشتباه درست است ولی ادعای تمامیت دلالت آن تمام نیست چون:
اولا احتمالی که آیت الله سیستانی داده اند عقلایی است که شاید این روایت دال بر جعل منصب برای عمری باشد بخصوص که عمری وپسرش هردودردوران غیبت صغری نیابت داشتند
ثانیااحتمال دارد این لام درالثقة عهد به معنای ثقتی باشد وبیان استاد درمورد بی معنی بودن لام قابل قبول نیست .آیا واقعا می شودپذیرفت که همه جاهایی که لام معنی عهد یا تعریف یاجنس می دهد به قرینه مقام است؟؟؟
ثالثااحتمال تصحیف ثقتای به ثقتان عقلایی است چرا که تصحیف نون به یاء وبالعکس رایج است
اولا احتمالی که آیت الله سیستانی داده اند عقلایی است که شاید این روایت دال بر جعل منصب برای عمری باشد بخصوص که عمری وپسرش هردودردوران غیبت صغری نیابت داشتند
ثانیااحتمال دارد این لام درالثقة عهد به معنای ثقتی باشد وبیان استاد درمورد بی معنی بودن لام قابل قبول نیست .آیا واقعا می شودپذیرفت که همه جاهایی که لام معنی عهد یا تعریف یاجنس می دهد به قرینه مقام است؟؟؟
ثالثااحتمال تصحیف ثقتای به ثقتان عقلایی است چرا که تصحیف نون به یاء وبالعکس رایج است