28-مهر-1395, 18:48
یک مصداق کاربرد اصل عدم (ظاهرا مورد اتفاق همه)
مرحوم شیخ انصاری در بیان بحث عبادتی که جزئی از آن سهوا ترک شده است، در ضمن استدلال هایی که مطرح می شود، اصل عدم را در موردی، به اتفاق علماء جاری می داند. (فرائد الاصول، ج2، ص364)
توضیح: اصل عدم در بحث ایشان، اصل عدم بدلیّت و جایگزینی عمل ناقص به جای عمل کامل است.
مرحوم شیخ انصاری در بیان بحث عبادتی که جزئی از آن سهوا ترک شده است، در ضمن استدلال هایی که مطرح می شود، اصل عدم را در موردی، به اتفاق علماء جاری می داند. (فرائد الاصول، ج2، ص364)
توضیح: اصل عدم در بحث ایشان، اصل عدم بدلیّت و جایگزینی عمل ناقص به جای عمل کامل است.