4-بهمن-1401, 00:18
سؤال: چرا این حرف را در قدرت نمیزنید؟ چرا تکلیف را برای عاجزین، غیر فعلی میدانید؟
پاسخ: چون در ارتکاز عرف، تکلیف کردن عاجز، امری قبیح است. این امر مرکوز باعث میشود که همهی ادلهٔ تکلیف منصرف به قادرین بشود. در واقع در بحث قدرت، به خاطر این قرینهٔ روشن، قید قدرت در تشریع اخذ شده است.
پاسخ: چون در ارتکاز عرف، تکلیف کردن عاجز، امری قبیح است. این امر مرکوز باعث میشود که همهی ادلهٔ تکلیف منصرف به قادرین بشود. در واقع در بحث قدرت، به خاطر این قرینهٔ روشن، قید قدرت در تشریع اخذ شده است.