15-اسفند-1396, 03:44
پاسخ اشکال دوم
ظاهر کلام شما این است که اولویت عرفیه را قبول دارید اما میگویید این اولویت های عرفیه شارع را ملزم نمیکند.
جواب این است که این اولویت عرفیه ظهور ساز است و باعث می شود که از فحوای خطاب ماجعل علیکم فی الدین من حرج حکم عجز عقلی هم فهمیده شود مانند آیه شریفه لاتقل لهما اف. بنا بر این ما با ظهور و فحوای ماجعل علیکم فی الدین من حرج خطابات را به عدم عجز عقلی قید میزنیم نه صرف یک اولویت عرفیه
ظاهر کلام شما این است که اولویت عرفیه را قبول دارید اما میگویید این اولویت های عرفیه شارع را ملزم نمیکند.
جواب این است که این اولویت عرفیه ظهور ساز است و باعث می شود که از فحوای خطاب ماجعل علیکم فی الدین من حرج حکم عجز عقلی هم فهمیده شود مانند آیه شریفه لاتقل لهما اف. بنا بر این ما با ظهور و فحوای ماجعل علیکم فی الدین من حرج خطابات را به عدم عجز عقلی قید میزنیم نه صرف یک اولویت عرفیه