26-فروردين-1397, 18:52
به نظر می رسد که تنها وجه مطلب جناب مومن، مطلب شما نیست. بلکه می توان به این نحو تقریر کرد که اصاله الحقیقه از امارات است و مثبتاتش حجت است لذا با اجرای اصاله الحقیقه بالنسبه به صیغه ی امر و اثبات ظهور آن در وجوب، لازمه ی آن نیز اثبات می شود.
اما آیا این استدلال بر مبانی مرحوم آقای خوئی صحیح است؟ (ن ک بحث دوران بین تخصیص و تخصص و تفصیلی که مطرح کرده اند در مصباح الاصول ط داوری ج2 ص437 به بعد)
اما آیا این استدلال بر مبانی مرحوم آقای خوئی صحیح است؟ (ن ک بحث دوران بین تخصیص و تخصص و تفصیلی که مطرح کرده اند در مصباح الاصول ط داوری ج2 ص437 به بعد)