24-بهمن-1397, 08:47
(15-بهمن-1397, 18:41)خیشه نوشته: نسبت به اشکال اول نیز باید گفت که اتفاقا عکس مطلب شما در اصول منقح شده است. یعنی هیئت تابع ماده است. زیرا هیئت سوار بر ماده میشود و تابع اوست حال اگر اطلاق هیئت از بین رفت دلیل نمیشود که اطلاق ماده نیز از بین برود. البته در فرضی که ظهوری برای ماده منعقد شده است. چون قرینه منفصل استعرض بنده این است که چه هیات سوار بر ماده شود چه بالعکس تفاوتی ندارد در این که کشف ملاک از ماده بخاطر اتصافش به هیات است مثلا کشف ملاک مقرب بودن نماز بخاطر اتصافش به وجوب است لذا اگر هیات عوض شود و مثلا در مورد حایض هیات نهی بکار رود همین ماده بخاطر اتصافش به هیات نهی مفسده دار میشود و ملاکی که کشف می شود ملاک مقرب نیست بلکه مبعد است پس این که هیات سوار ماده شود یا بالعکس ربطی به عرض بنده ندارد .