21-اسفند-1398, 14:32
اولا در مثال فرمودید شوق به مریضی ندارد در حالیکه ذی المقده مریضی نیست بلکه مداوای مریضی ذی المقدمه است.
ثانیا اگر مراد از فعلیت و شوق اینست که از همین الان صوم در ظرف خودش مثلا بعد از طلوع فجر مشتاق الیه یا محل اراده است که این همان واجب معلق است و هم شوق و هم اراده فعلی بوده و در ذی المقدمه هم فعلی است و این چیزی نیست جز تبعیت.
ثانیا اگر مراد از فعلیت و شوق اینست که از همین الان صوم در ظرف خودش مثلا بعد از طلوع فجر مشتاق الیه یا محل اراده است که این همان واجب معلق است و هم شوق و هم اراده فعلی بوده و در ذی المقدمه هم فعلی است و این چیزی نیست جز تبعیت.