23-اسفند-1398, 00:50
اولا ظاهرا شما بحث واجب مشروط با معلق را خلط کرده اید. فرض مساله این است که شرط وجوب است نه واجب.
ثانیا مثال را عوض میکنیم مثلا در عرف گاهی اوقات هنوز اراده ذی المقدمه فعلی نشده است ولی اراده مقدمه فعلی شده است. مثلا الان اراده مسافرت ندارد ولی به تهیه مقدمات ان میپردازد. مثلا میداند که در ان زمانی که اراده به مسافرت فعلی میشود تهیه این مقدمات امکان ندارد
ثانیا مثال را عوض میکنیم مثلا در عرف گاهی اوقات هنوز اراده ذی المقدمه فعلی نشده است ولی اراده مقدمه فعلی شده است. مثلا الان اراده مسافرت ندارد ولی به تهیه مقدمات ان میپردازد. مثلا میداند که در ان زمانی که اراده به مسافرت فعلی میشود تهیه این مقدمات امکان ندارد