12-خرداد-1399, 18:40
راجع به وکیل نظر مرحوم آقای خویی همان است که فرمودید اما استاد شبیری نظری به خلاف ایشان دارند و معتقدند وکیل واسطه ی بین امام و خلق است لذا باید ظاهر الصلاح و ثقه باشد.وممکن است نسبت به منحرفین هم ائمه علیهم السلام مادامی که ظاهرا خیانت آنها علنی نشده ایشان را ثقه می دانستند بعد از خیانت نیز آنها را عزل کردند.
امر به مناظره درفضایی که مسائل روایی کم هم نبوده ورضایت امام نسبت به مناظرات او بعد از تعریف کردن نزد امام عرفا وثاقت رو می فهمونه چرا که اگر غیر ثقه باشه ممکنه از خودش مطلبی به امام نسبت بده تو مناظرات و اصلا آبروی ائمه رو در برابر عامه می تونه ببره
امر به مناظره درفضایی که مسائل روایی کم هم نبوده ورضایت امام نسبت به مناظرات او بعد از تعریف کردن نزد امام عرفا وثاقت رو می فهمونه چرا که اگر غیر ثقه باشه ممکنه از خودش مطلبی به امام نسبت بده تو مناظرات و اصلا آبروی ائمه رو در برابر عامه می تونه ببره