16-اسفند-1400, 22:40
۱- مسئله ذات بعل بودن حل نشد.
۲-تجرح الشهود قول عمر است و نه آن زن ! که بر اساس فهم غلط از کلام زن که گفته بود : بی گناه هستم ، نتیجه گرفته بود که می گوید شهود دروغ می گویند !
۳- عجیب اینکه نویسنده اجتهاد در مقابل نص می کند ، می گوید میاه العرب بوده پس آب در اختیارش بوده و اختیارا تن به نکاح داده و حال اینکه در روایت اینگونه آمده است :«...فَاسْتَسْقَيْتُهُ فَأَبَى أَنْ يَسْقِيَنِي حَتَّى أُمَكِّنَهُ مِنْ نَفْسِي فَأَبَيْتُ فَلَمَّا كَادَتْ نَفْسِي تَخْرُجُ أَمْكَنْتُهُ مِنْ نَفْسِي فَقَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ اَللَّهُ أَكْبَرُ فَمَنِ اُضْطُرَّ فِي مَخْمَصَةٍ غَيْرَ مُتَجٰانِفٍ لِإِثْمٍ فَلاَ إِثْمَ عَلَيْهِ . »
قضاوت با شما !
۲-تجرح الشهود قول عمر است و نه آن زن ! که بر اساس فهم غلط از کلام زن که گفته بود : بی گناه هستم ، نتیجه گرفته بود که می گوید شهود دروغ می گویند !
۳- عجیب اینکه نویسنده اجتهاد در مقابل نص می کند ، می گوید میاه العرب بوده پس آب در اختیارش بوده و اختیارا تن به نکاح داده و حال اینکه در روایت اینگونه آمده است :«...فَاسْتَسْقَيْتُهُ فَأَبَى أَنْ يَسْقِيَنِي حَتَّى أُمَكِّنَهُ مِنْ نَفْسِي فَأَبَيْتُ فَلَمَّا كَادَتْ نَفْسِي تَخْرُجُ أَمْكَنْتُهُ مِنْ نَفْسِي فَقَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ اَللَّهُ أَكْبَرُ فَمَنِ اُضْطُرَّ فِي مَخْمَصَةٍ غَيْرَ مُتَجٰانِفٍ لِإِثْمٍ فَلاَ إِثْمَ عَلَيْهِ . »
قضاوت با شما !