29-آذر-1401, 20:09
این روایت از این جهت در مقام بیان نیست. پیامبر میپرسد که بلدی قران بخوانی. او هم میگوید بله. مقاوله قبل از عقد نکاح است. به احتمال زیاد مقدارش را در ضمن عقد معلوم میکردند. اصل سواد را پرسیده است. این هم جای سوال دارد چون اگر سواد نداشته باشد دیگر نوبت به تعیین هم نمیرسد.
علاوه بر این، این روایت دال بر جواز تقدم قبول است در حالی که معمولا فتوا نمیدهند. خود این کشف میکند که این روایت در مقام ایجاب عقد نبوده است بلکه در مقام مقاوله قبل از عقد بوده است. میخواسته شوهر برای این زن پیدا کند و بعد عقد را بخواند
علاوه بر این، این روایت دال بر جواز تقدم قبول است در حالی که معمولا فتوا نمیدهند. خود این کشف میکند که این روایت در مقام ایجاب عقد نبوده است بلکه در مقام مقاوله قبل از عقد بوده است. میخواسته شوهر برای این زن پیدا کند و بعد عقد را بخواند