13-آذر-1402, 20:48
سلام علیکم.
سوال این است که چطور با فرض فعلیت (خودتان هم قبول دارید) ارتکاز عقلا بر این است که ترخیص هم جایز است. معنای فعلیت این است که شارع عدم ارتکاب را میخواهد بعد از طرفی بگوییم اشکالی ندارد که بگوید نمیخواهم.
اگه میشه لطف کنید ارتکاز عقلا را با منبهاتی محسوس کنید. برای بنده تصدیق شدنی نیست
بعد چطور این ارتکاز عقلا در بعض اطراف شبهه غیر محصوره نمیاد؟ فارق چیست؟ لطفا این را هم وجدانی و قابل تصدیق کنید چون صرف ادعا کاری پیش نمیبرد
سوال این است که چطور با فرض فعلیت (خودتان هم قبول دارید) ارتکاز عقلا بر این است که ترخیص هم جایز است. معنای فعلیت این است که شارع عدم ارتکاب را میخواهد بعد از طرفی بگوییم اشکالی ندارد که بگوید نمیخواهم.
اگه میشه لطف کنید ارتکاز عقلا را با منبهاتی محسوس کنید. برای بنده تصدیق شدنی نیست
بعد چطور این ارتکاز عقلا در بعض اطراف شبهه غیر محصوره نمیاد؟ فارق چیست؟ لطفا این را هم وجدانی و قابل تصدیق کنید چون صرف ادعا کاری پیش نمیبرد