3-آذر-1402, 12:34
ینده حصر را استظهار نمیکنم. همین که عرف چنین استعمالی را انجام می دهد یعنی این احتمال یک احتمال عرفی است.
به عبارت دیگر هر چند متبادر از عبارت کتاب، مطلبی باشد که شما می فرمایید ولی این تبادر حجت نیست چون نکته حجیت ظهور آن است که متکلم عرفی حرف می زند. لذا اگر دو طرف احتمال عرفی باشد دیگر کار خراب میشود ولو یک طرف متبادر باشد.
به عبارت دیگر هر چند متبادر از عبارت کتاب، مطلبی باشد که شما می فرمایید ولی این تبادر حجت نیست چون نکته حجیت ظهور آن است که متکلم عرفی حرف می زند. لذا اگر دو طرف احتمال عرفی باشد دیگر کار خراب میشود ولو یک طرف متبادر باشد.