سلام
این مطلب ربطی به استصحاب ندارد بلکه در اینجا با توجه به عبارت صدر - یعنی جعل امور توسط خداوند حکیم - شکی در جهل نسبت به حقانیت امر مورد اشکال نیست، و عبارت «فانک اول ما خلقت إلخ» برای دفع غره شدن به علم خود است به این بیان که آنچه که تو میدانی را نیز خداوند به تو یاد داده است بنابراین خود از آن غافل نیست (بنا بر این که «عُلّمت» به صیغه مجهول و تشدید لام خوانده شود)، و یا اینکه تو در ابتدا جاهل بوده ای و بعد علم یافته ای در نتیجه با توجه به سعه معلومات هنوز بطور کامل از جهل خارج نشده ای (بنا بر اینکه «علمت» به نحو ثلاثی مجرد خوانده شود).
این مطلب ربطی به استصحاب ندارد بلکه در اینجا با توجه به عبارت صدر - یعنی جعل امور توسط خداوند حکیم - شکی در جهل نسبت به حقانیت امر مورد اشکال نیست، و عبارت «فانک اول ما خلقت إلخ» برای دفع غره شدن به علم خود است به این بیان که آنچه که تو میدانی را نیز خداوند به تو یاد داده است بنابراین خود از آن غافل نیست (بنا بر این که «عُلّمت» به صیغه مجهول و تشدید لام خوانده شود)، و یا اینکه تو در ابتدا جاهل بوده ای و بعد علم یافته ای در نتیجه با توجه به سعه معلومات هنوز بطور کامل از جهل خارج نشده ای (بنا بر اینکه «علمت» به نحو ثلاثی مجرد خوانده شود).