28-دي-1393, 01:45
با سلام خدمت آقای صادق مرادی
ببخشید پرسش شما یک مقدار مبهم است و دقیقا منظورتون از این که « چگونه قابل توضیح است» چیست؟
آیا منظورتون از لزوم این است که طرفین یا حداقل یکی از دو طرف قادر به فسخ عقد نیست؟
که در این صورت کلمه لازم در مقابل جایز( یعنی عقودی که می توان آن ها را بهم زد) قرار می گیرد.
ببخشید پرسش شما یک مقدار مبهم است و دقیقا منظورتون از این که « چگونه قابل توضیح است» چیست؟
آیا منظورتون از لزوم این است که طرفین یا حداقل یکی از دو طرف قادر به فسخ عقد نیست؟
که در این صورت کلمه لازم در مقابل جایز( یعنی عقودی که می توان آن ها را بهم زد) قرار می گیرد.
در اینجا توجه به این نکته ضروری است که طبق این معنی همه عقود لازم نخواهند بود بلکه بعضی مانند: بیع / نکاح و...لازم و عقودی مانند: هبه به غیر ذی رحم جایز خواهند بود که تفصیل آن در کتب فقهی آمده است.
و یا این که یک معنای دیگری را اراده کرده اید که شاید همان برداشت کاربر محترم حسین بن علی باشد، یعنی خصوص عقد نکاح و ... را مدنظر داشته اید که چرا حتما بایستی عربی خوانده شوند و نظیر این مسائل.
بنابراین قبل از این که سایر رفقا هم تشکیک شقوق کنند لطف بفرمایید و مطلبتان را به صورت شفاف تر بیان فرمایید. موفق باشید.
و یا این که یک معنای دیگری را اراده کرده اید که شاید همان برداشت کاربر محترم حسین بن علی باشد، یعنی خصوص عقد نکاح و ... را مدنظر داشته اید که چرا حتما بایستی عربی خوانده شوند و نظیر این مسائل.
بنابراین قبل از این که سایر رفقا هم تشکیک شقوق کنند لطف بفرمایید و مطلبتان را به صورت شفاف تر بیان فرمایید. موفق باشید.