29-بهمن-1393, 18:55
شاید منظور آقای مرادی این است :
اگر قبول کرده باشیم که شارع در معاملات بناء بر تاسیس ندارد و همان اعتبارات عقلائی را امضا می کند، و عقلاء هم در میان خود عقود را تقسیم به لازم و جائز نمی کنند، پس چگونه می توان جائز بودن بعضی عقود و لازم بودن دیگر عقود را توجیه کرد؟و آیا این جز همان تاسیس شارع است؟
البته اگر منظور آقای مرادی این باشد بهتر بود ایشان سوالشان را نسبت به عقود جائزه مطرح می کردند نه عقود لازمة
اگر قبول کرده باشیم که شارع در معاملات بناء بر تاسیس ندارد و همان اعتبارات عقلائی را امضا می کند، و عقلاء هم در میان خود عقود را تقسیم به لازم و جائز نمی کنند، پس چگونه می توان جائز بودن بعضی عقود و لازم بودن دیگر عقود را توجیه کرد؟و آیا این جز همان تاسیس شارع است؟
البته اگر منظور آقای مرادی این باشد بهتر بود ایشان سوالشان را نسبت به عقود جائزه مطرح می کردند نه عقود لازمة