28-ارديبهشت-1393, 17:32
سلام
به نظر می رسد این جمله که «وقتی فهمید قبله را اشتباهی تشخیص داده باید نمازش را اعاده یا قضا کند» در این مورد تطبیق نمی کند؛ چون در هنگام نماز بدون فحص از قبله تشخیصی نسبت به قبله نداشته است که درست باشد یا اشتباه!! اما اینکه سؤال شده است که ظنی داشته است باید گفت: بله، ظنی داشته است و گرنه ترجیح بلامرجح است که (علی ما قیل) محال است؛ ولی ظن معتبر نیست.
در ضمن مقصود از این سؤال بررسی ادله فتوای فقها بود نه نقل قول آن بزرگواران.
متشکرم
به نظر می رسد این جمله که «وقتی فهمید قبله را اشتباهی تشخیص داده باید نمازش را اعاده یا قضا کند» در این مورد تطبیق نمی کند؛ چون در هنگام نماز بدون فحص از قبله تشخیصی نسبت به قبله نداشته است که درست باشد یا اشتباه!! اما اینکه سؤال شده است که ظنی داشته است باید گفت: بله، ظنی داشته است و گرنه ترجیح بلامرجح است که (علی ما قیل) محال است؛ ولی ظن معتبر نیست.
در ضمن مقصود از این سؤال بررسی ادله فتوای فقها بود نه نقل قول آن بزرگواران.
متشکرم