1-خرداد-1395, 07:49
دوست عزیز صرف عوام بودن که دلیل نیست. شما از کجا می دانید کسی که امام در پاسخ به او چنین جوابی داده است آدم نفهمی بوده که چیزی را متوجه نمی شده است.
حرف شما به طریق اولی در افرادی که معاند هستند باید جاری باشد در حالی که می بینیم امام حتی با معاندین به صورت درست بحث میکردهاند.
علاوه که بر همین روایتی که شما نقل کرده اید عدم کراهت و اباحه آب خوردن با یک نفس قابل استفاده است. به چه بیان باید از این ظهور رفع ید کنیم؟
در هر صورت اگر ما قرینه یقینی داشته باشیم که آنچه ظاهر کلام است بیانی ظاهری است که هیچ وگرنه دلیلی برای رفع ید از ظاهر کلام نداریم.
حرف شما به طریق اولی در افرادی که معاند هستند باید جاری باشد در حالی که می بینیم امام حتی با معاندین به صورت درست بحث میکردهاند.
علاوه که بر همین روایتی که شما نقل کرده اید عدم کراهت و اباحه آب خوردن با یک نفس قابل استفاده است. به چه بیان باید از این ظهور رفع ید کنیم؟
در هر صورت اگر ما قرینه یقینی داشته باشیم که آنچه ظاهر کلام است بیانی ظاهری است که هیچ وگرنه دلیلی برای رفع ید از ظاهر کلام نداریم.