لا يرسلون الا عن الثقه زماني ثابت مي شود كه لا يرون الا عن الثقه اثبات شده باشد. نجاشي توضيح داده كه مراسيل ابن ابي عمير چگونه به وجود امده. لکن لا یرون الا عن الثقه ثابت نیست.اگر این امر ثابت شده بود باید قبل از طوسی علما به این حرف عمل می کردند و یا قولی از ابن ابی عمیر در این رابطه نقل می شد لکن اصلا خود طوسی در تهذیب به این امر معتقد نیست. انچه از اجماع طائفه دراین رابطه گفته باز هم صحیح نیست. راوی کتاب نرسی ابن ابی عمیر است و اساسا قمی ها این کتاب را قبول ندارند. سخن از اجماع همانند سخنش درباره ی سکونی است. و انچه از همه مهم تر است و شاید کسی بدان اشاره نکرده است روایت ابن ابی عمیر از مالک است. مالک کذاب است خودش می گوید کذابم رفتارش می گوید کذابم و چون منافق است پس کذاب است. زمان استقامت هم نداشته. چگونه ممکن است لا یرون الا عن الثقه ثابت شود.