امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تقریبی متفاوت از برائت عقلی
#4
آنچه فرمودید صحیح است لکن در نزد عقلا و موالی عرفی، حق مولا منوط به وصول اراده اوست ودر صورت نبود بیان، برائت از تکلیف را جاری می کنند حتی اگر قطع به نبود مفسده در الزام یا مصلحت در ترک داشته باشند.
پاسخ


پیام‌های این موضوع
RE: تقریبی متفاوت از برائت عقلی - توسط حسین بن علی - 30-دي-1396, 20:26

موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تقریبی از مرحوم حاج شیخ عبدالکریم برای حکومت امارات بر اصول مسعود عطار منش 0 155 6-مرداد-1402, 12:59
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  حل اشکال عقلی شمول حدیث رفع نسبت به فقره نسیان مسعود عطار منش 0 206 23-تير-1402, 21:51
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  تقریبی عام برای تقدیم اماره بر اصل عملی موافق مسعود عطار منش 0 158 9-تير-1402, 23:03
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  قرائتی متفاوت از حدیث طهارت و نتایج آن مسعود عطار منش 0 150 12-خرداد-1402, 21:52
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  مبنایی متفاوت در بحث تقدیم امارات بر اصول مسعود عطار منش 0 129 22-ارديبهشت-1402, 15:31
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  تفسیر متفاوت مرحوم حاج شیخ از یقین طریقی و صفتی و نتیجه آن در بحث رابطه امارات و اصول مسعود عطار منش 0 137 15-ارديبهشت-1402, 23:12
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  تفسیر متفاوت از قطع موضوعی وصفی مسعود عطار منش 3 729 16-دي-1401, 18:59
آخرین ارسال: 105767
  شرعی بودن مرحله جعل و عقلی بودن مرحله فعلیت مسعود عطار منش 0 150 3-شهريور-1401, 18:27
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  برائت در شبهات غیر محصوره و ضابطۀ آن مسعود عطار منش 7 9,688 2-ارديبهشت-1397, 18:00
آخرین ارسال: سید محسن حائری
  نکته علمی:  اشکالی به جریان تخییری برائت در اطراف علم اجمالی و پاسخ به ان مسعود عطار منش 0 2,584 20-اسفند-1396, 08:01
آخرین ارسال: مسعود عطار منش

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان