30-فروردين-1392, 22:49
[/align]با سلام
اصل نظریه مبتنی براین است که ما از (اخبرنا به جمیع کتبه .....) طریق بودن را بفهمیم ولی اگه بکوییم که این طریق فقط برای اثبات اصل وجود کتب و روایات آن شخص است و صاحب کتاب بودن شخص را فقط ثابت میکند کار مشکل میشود
البته برای این احتمال مویداتی وجود دارد مانند علی بن الحسن الطاطری که در فهرست آمده : (و له کتب فی الفقه < قیل > انها اکثر من ثلاثین کتابا ٬ اخبرنا بها کلها احمد بن عبدون ....) که اگه بدست شیخ رسیده بود تعبیر <قیل> بکار نمی برد
و مانند این مورد باز هم هست
البته معانی دیگرنیز برای این فقره میتوان گفت که جای بحث دارد
اصل نظریه مبتنی براین است که ما از (اخبرنا به جمیع کتبه .....) طریق بودن را بفهمیم ولی اگه بکوییم که این طریق فقط برای اثبات اصل وجود کتب و روایات آن شخص است و صاحب کتاب بودن شخص را فقط ثابت میکند کار مشکل میشود
البته برای این احتمال مویداتی وجود دارد مانند علی بن الحسن الطاطری که در فهرست آمده : (و له کتب فی الفقه < قیل > انها اکثر من ثلاثین کتابا ٬ اخبرنا بها کلها احمد بن عبدون ....) که اگه بدست شیخ رسیده بود تعبیر <قیل> بکار نمی برد
و مانند این مورد باز هم هست
البته معانی دیگرنیز برای این فقره میتوان گفت که جای بحث دارد